Business ontwikkelaar van nature
Oprichter van Food Drink Experience is Koen ‘van het doen’ Nouws Keij. Koen is een gedreven, resultaatgerichte business ontwikkelaar. Als specialist in de trends en vroege ontwikkelingen op de markt van eten en drinken, valt hij te typeren als iemand die ‘de troepen vooruit’ is. Koen heeft een sterk strategisch zintuig, maar kent ook het klappen van de zweep in de realisatie op tactisch en operationeel vlak.
Koen is een bekwame, toegankelijke gesprekspartner tot op landelijk en internationaal directieniveau of ministerieel niveau. Maar net zo gemakkelijk bouwt hij een verstandhouding met medewerkers op de werkvloer. Kenmerkend is zijn vermogen om helderheid en focus te scheppen in schijnbaar vastzittende of complexe vraagstukken. Vervolgens zorgt Koen hoe dan ook voor de actie.
Deskundig en scherp
Altijd vooraan in de markt
Ondernemend en drive op resultaat
Veelzijdige gesprekspartner op directieniveau
Gestructureerd werken naar succes, focus op de hoofdzaak
Gedegen plan dat iedereen snapt
Kennis en ervaring
Social entrepeneur en game changer
Directeur en oprichter van Diverzio: stichting / social enterprise ter bevordering van de keuze voor gezond, vers, lekker en duurzaam eten bij zorgorganisaties, tegen een eerlijke prijs voor boeren en telers. Kortom: korte keten van landbouw naar zorg. Zien wat er anders moet, is één. Verandering bewerkstelligen met landelijke partners, da’s wat anders. Lees meer over de case van Diverzio.
Business consultant
Veel ervaring in begeleiden van directies en besturen bij het realiseren van een duurzame en levensvatbare bedrijfsvoering, business planning en nieuwe strategische samenwerkingen. Met name in het realiseren van innovatieve verdienmodellen. Advies, sparring partner, marktanalyse, business plan, keuzepad. Vervolgens in gang zetten van planning en uitvoering: sales en match making. Ondernemerschap, focus, netwerkkracht
Gastspreker, clinics, strategisch advies
Masterclasses / gastcolleges over marktbewerking en innovatief ondernemerschap op het grensvlak van profit/non profit. Clinics op events en in opleidingsmodules. Denktanklid voor opleidingen – relevantie en aansluiting op de markt. Oa. Nyenrode Business University, Hogere Agrarische School Den Bosch, Wageningen UR.
Food marketeer
Business development op gebied van nieuwe duurzame foodconcepten en streekproducten. Succesvol in het internationaal vermarkten van nieuwe concepten in zuivel, biologisch, vegetarisch, kant en klaar. Business netwerk in de A-merken retail en food. Ervaring met marketing, sales en business development bij multinationals als Bongrain en Friesland Campina.